Wednesday, October 17, 2007

Hari Raye


Tahun nie alhamdulillah berhari raya dengan jayenyer. pagi2 bgn subuh then sembahyang sunat hari raye pergh sejuk giler mandi kat kampung nie, then mcm besa bersalaman ngan parent memohon kemaafan (tahun nie memang takde duit raye). pastu breakfast makan kuih raye, lemang raye, ketupat palas raye, rendang ayam raye, rendang daging raye dan air sirap raye.....

sembayang raye kat masjid depan rumah nenek mcm besa best giler lame tak jumper ngan org2 kampung then mcm besa beraye satu kampung terap huhuhuhu.... gamba kang aku upload.

1st day raye pagi sampai tgh hari beraye pusing satu kampung, then petang tu pi beraye kat sik, baling beraye rumah kakak kepada nenek aku hhehehe. alhamdulillah sihat lagi dier. nenek aku sekarang nie umurnyer dah 81 tahun huh...panjang umur nenek aku kakak nyer plak dlm lingkungan 84 mcm tulah best giler jumper. besalah biler adik ngan kakak berjumper sembang punyerlah lame. then dpt jugak jumpe sedara2 lain yg dah lame tak jumper....

2nd day raye plak pi berayer di belah selatan pi parit buntaq, bandaq baharu, parit senget pun ade hehehehe huh memang sakan. makan jgn ckplah memang makan ajelah.

3nd day raye pi beraye di tanjung or lebih dikenali ngan penang...sempat bershopping kat gurney plaza tangkap satu jeans hahahahha.

4nd day raye dah kene balik kl sebab rabu tu dah nak kene masuk opis. balik pon naik bas sebab rest of my family still bercuti di kampung.

itulah coretan rayeku
nie gamba mase tengah jln2 keliling kampung
suasana raye kat kampung depan tu ayah aku then mak aku tak nampak pastu abg aku baju merah tu

No comments: