Wednesday, January 30, 2008

last weekend aku bersame patnerku berjumpe dgn seorang pakcik. pakcik nie kawan kepada abg mus juga seorang singaporean. muler2 aku pikir apesal lah nak jumper ngan pakcik nie. dengar citer dari abg mus dier memang hebat. tapi aku nak tengok dengan mate aku sendiri sape pakcik nie. aku, ishak, abg mus dan fazli lepak dekat pan pac pwtc untuk bertemu dengan pakcik nie. tunggu punyer tunggu punyer tunggu, muncul lah pakcik nie dengan kereta kancilnyer. yang hebatnyer pakcik nie selambe parking depan hotel pan pac tu. aku pikir selamber giler org tua nie parking depan tu. orang2 hotel buat biase jek. macam pakcik nie vvip. bell boy yang jage depan pintu hotel relax je sambut dier.

dalam otak aku pikir pergh selambe giler org tua nie. dier pon kenalkan dirinyer pak abib. citer punyer citer punyer sembang. rupenyer pak abib nie veteran UMNO. tapi dengar dari citer dier tu bukan calang2 jugak orangnyer. citer tak abis kat situ. pak abib bawak kami ke satu tingkat kat hotel tu. dier cakap tak best lepak kat lobby hotel jek.

so kami berempat nie ikutlah pak abib nie. aku mase tu tgh kagum giler ngan pak abib nie. nak naik hotel jek lif dah ready terbuka utk kami nie. pergh kagum2. pastu dah siap dah tekan butang pi tingkat 30. hui aku pikir nie bukan org sebarangan pi tingkat 30 hotel tu. rupernyer dier bawak kami pi "premier lounge". hui dlm hati aku pergh giler org tua nie. masuk je bilik tu pemandangan indah dari tingkat 30. nampak seluruh kl dari tingkat tu. aku tak leh nak cakap ape. sbb tingkat 30 nie hanya org tertentu jek leh masuk. kami lepak sembang2 sambil aku minum fresh oren.

sekarang barulah aku tau yg pak abib nie seorang yang terhormat. tak ramai yang tau kecuali org2 politik nie jek yg kenal dier. petikan dari kate2 pak abib " org tak tgk pak abib nie dari depan, tapi org tgk sape belakang pak abib" fuh dier ckp mcm tu aku respek giler.

kami sempat bergamba ngan pak abib. aku respek pak abib sebab dier seorang yang rendah diri and tak ego. dier hanya pakai kancil buruknyer tu. tapi the best part kancil dier bawak tu road tax takde pak abib sendiri lesen tak de. adoi giler tol org tua tu. byk nasihat pak abib beri. contoh cara betol kalau nak berdoa selepas sembahyang.

bawah nie gamba2 yang sempat diambil mase meluang mase bersama pak abib

abg mus, pak abib, fazli and ishak

aku ngan fazli

ishak and fazli

pintu masuk tingkat 30

No comments: